Επιμόρφωση εκπαιδευτικών των Αρσακείων Σχολείων στην Τεχνητή Νοημοσύνη
Σεπ 15 2024

Η Επόπτρια Δρ.  Νέλλη Παππά επισκέφθηκε την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2024 τα Σχολεία Θεσσαλονίκης και πραγματοποίησε συναντήσεις με τους Συλλόγους Διδασκόντων, τους Διευθυντές των Σχολείων και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, με σκοπό να συζητηθούν θέματα που αφορούν στην εύρρυθμη λειτουργία τού Σχολείου.  

Την ίδια μέρα με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στη Βιβλιοθήκη τού Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου η ημερίδα με τίτλο “Η Τεχνητή Νοημοσύνη και η αξιοποίησή της στην τάξη”. Η ημερίδα συγκέντρωσε πλήθος εκπαιδευτικών από τα Αρσάκεια Δημοτικά και Νηπιαγωγεία Θεσσαλονίκης και Ιωαννίνων, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν και να συζητήσουν σχετικά με τη δυναμική τής Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στην εκπαίδευση. 

Την ημερίδα οργάνωσε η Εποπτεία των Αρσακείων Σχολείων τής Φ.Ε. με υπεύθυνη την αναπληρώτρια Συντονίστρια Σύμβουλο τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας  κ. Σοφία Σταθοπούλου. Ο κύριος εισηγητής τής εκδήλωσης,  ο Δρ.  Άρης Μαυρομμάτης, μαθηματικός, διδάσκων στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας παρουσίασε τη σημασία της ΤΝ στην τάξη, τις δυνατότητες που προσφέρει για την εξατομικευμένη μάθηση, καθώς και τα εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς για να εμπλουτίσουν τη διδακτική τους προσέγγιση. 

Την παρουσίαση ακολούθησε μια ευρύτερη συζήτηση για το πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να ενσωματωθεί στο σχολικό περιβάλλον με τρόπο που να προάγει την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία. Αναλύθηκαν οι προκλήσεις που μπορεί να προκύψουν, όπως η δεοντολογία στη χρήση δεδομένων, οι ανισότητες πρόσβασης στην τεχνολογία, καθώς και η ανάγκη για συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Η ημερίδα ολοκληρώθηκε με τη δέσμευση των συμμετεχόντων να συνεχίσουν να ενημερώνονται και να εξερευνούν τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη, με στόχο τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την ανάπτυξη νέων μεθόδων διδασκαλίας που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του 21ου αιώνα.