Brave New World: Future in the past or past in the future?
Νοέ 12 2018

4ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο – Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών (4th ATSMUN)

11 Μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων του Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης συμμετείχαν στο 4ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο – Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών (4th ATSMUN), με θέμα «Ένας Γενναίος Καινούριος Κόσμος: υπάρχει μέλλον στο παρελθόν ή παρελθόν στο μέλλον;» (“Brave New World: Future in the past or past in the future?”), το οποίο πραγματοποιήθηκε στα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών από 1 έως 4 Νοεμβρίου 2018. Στο Συνέδριο συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου, σε ρόλο διπλωματών, από όλη την Ελλάδα αλλά και από το εξωτερικό, και συγκεκριμένα από την Ελβετία.

Το Συνέδριο λειτούργησε ως προσομοίωση των εργασιών του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Σύμφωνα με τους κανόνες του MUN, οι μαθητές συζήτησαν αποκλειστικά και μόνο στα αγγλικά, την επίσημη γλώσσα του συνεδρίου,  εκπροσωπώντας χώρες διαφορετικές από τη δική τους, όπως ακριβώς θα έπραττε ένας πραγματικός διπλωματικός αντιπρόσωπος στο πλαίσιο μιας Συνδιάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών. Συνακόλουθα, δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές να βελτιώσουν τις ρητορικές τους ικανότητες, να τελειοποιήσουν τις γνώσεις τους στην αγγλική γλώσσα και να αποδεχτούν τον διάλογο ως μοναδικό μέσο επίλυσης των διαφορών.

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του 4ου  ATSMUN, οι μαθητές του Αρσακείου Λυκείου, διερεύνησαν την πολιτική της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου πάνω σε θέματα ημερήσιας διάταξης, ταυτίστηκαν με ηγετικούς ρόλους, και δημιούργησαν συμμαχίες για να προτείνουν συναινετικές λύσεις με τη μορφή ψηφισμάτων.

Μεταξύ άλλων, τα φλέγοντα ζητήματα που συζητήθηκαν διεξοδικά στις επιτροπές της Γενικής Συνέλευσης (GA committees) ήταν: οι κίνδυνοι που διατρέχουν τα κράτη από τις επιθέσεις στον κυβερνοχώρο, η επάνοδος των Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν, η εφαρμογή της συμφωνίας κατά του πυρηνικού εξοπλισμού στο Ιράν, η κατάσταση στη Συρία και ο ρόλος της διεθνούς παρέμβασης, το ζήτημα της αυτονόμησης της Τρανσυλβανίας, η σύγκρουση μεταξύ Ισραηλινών και Παλαιστινίων, η παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στις Φιλιππίνεςοι διακρίσεις σε βάρος των κοινοτήτων ΛΟΑΤ στην Ομοσπονδία της Ρωσίας, η ανθρωπιστική κρίση στην Υεμένη, οι νομικές πτυχές των διαπραγματεύσεων και των συμφωνιών μεταξύ κρατών και τρομοκρατικών οργανώσεων, το δικαίωμα των κρατών στην μεταναστευτική πολιτική και η υιοθέτηση ενιαίων κανονισμών για τα ψηφιακά νομίσματα. Επιπρόσθετα, το Συμβούλιο Ασφαλείας τού Ο.Η.Ε (Security Council) συζήτησε την κατάσταση στην Ταϊβάν και το αυτόνομο κράτος του Κουρδιστάν. Επιπλέον, το Συμβούλιο Οικονομικών και Κοινωνικών Θεμάτων (ECOSOC) διαπραγματεύτηκε την παροχή οικονομικής βοήθειας σε κράτη που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές, τις απειλές του εμπορικού πολέμου και την εφαρμογή εναλλακτικών επιλογών στη φυλάκιση. Τέλος, η Επιτροπή Ιστορικών Κρίσεων (Historical Crisis Committee) ασχολήθηκε με την αναταραχή στο Παρίσι και την ίδρυση της πρώτης Γαλλικής Δημοκρατίας το 1792, και το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης (International Court of Justice) εξέτασε την υπόθεση της Δημοκρατίας των Νήσων Μάρσαλ έναντι στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ινδία και το Πακιστάν.

Ο μαθητής Βεκόπουλος Απόστολος, πρέσβης του Ηνωμένου Βασιλείου,  παρουσιάστηκε στο δικαστήριο ως μάρτυρας υπεράσπισης της χώρας του κατά τη διάρκεια της δίκης και επιπλέον άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις ως κύριος εισηγητής του ψηφίσματος της Επιτροπής Νομικών Ζητημάτων στη Γενική Συνέλευση των Κρατών Μελών.

Οι μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων που εκπροσώπησαν την Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο  ήταν οι: Βεκόπουλος Απόστολος, Γιαννιώτης Ανδρέας, Καραθάνος Κωνσταντίνος, Παπαδόπουλος Νικήτας, Παυλίδης Κωνσταντίνος, Σπυρίδης Γεώργιος, Σπυροπούλου Ουρανία, Κασιμάτη Αφροδίτη, Μπογιάρη Ευαγγελία και Ντίνου Πολυξένη.

Τέλος, η μαθήτρια Σιδηροπούλου Αντωνία υποδύθηκε την ιστορική προσωπικότητα του George Washington (President of the United States of America) στην Επιτροπή Ιστορικών Κρίσεων.

Την αντιπροσωπία των μαθητών προετοίμασαν και συνόδευσαν οι καθηγήτριες Αγγλικών κ. Βασιλική Κωσταρά και κ. Αικατερίνη – Κυριακή Κυριακίδου.