Νεαροί διπλωμάτες στο 4ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο – Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών (4th ATSMUN)
Νοέ 16 2018

Δέκα μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης του Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης συμμετείχαν στο 4ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο – Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών (4thATSMUN), με θέμα «Ένας Γενναίος Καινούριος Κόσμος: υπάρχει μέλλον στο παρελθόν ή παρελθόν στο μέλλον; / Brave New World: Future in the past or past in the future?», το οποίο πραγματοποιήθηκε στα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών από 1 έως 4 Νοεμβρίου 2018. Στο Συνέδριο συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίων και Λυκείων, σε ρόλο διπλωματών, από όλη την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό, συγκεκριμένα από την Ελβετία.

Το Συνέδριο λειτούργησε ως προσομοίωση των εργασιών τού Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Σύμφωνα με τους κανόνες τού MUN, οι μαθητές συζήτησαν αποκλειστικά και μόνο στα Αγγλικά, την επίσημη γλώσσα του συνεδρίου, εκπροσωπώντας χώρες διαφορετικές από τη δική τους, όπως ακριβώς θα έπραττε ένας πραγματικός διπλωματικός αντιπρόσωπος στο πλαίσιο μιας Συνδιάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών. Συνακόλουθα, δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές να βελτιώσουν τις ρητορικές τους ικανότητες, να τελειοποιήσουν τις γνώσεις τους στην αγγλική γλώσσα και να αποδεχτούν τον διάλογο ως μοναδικό μέσο επίλυσης των διαφορών.

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια τού 4ου  ATSMUN, οι μαθητές του Αρσακείου Γυμνασίου, διερεύνησαν την πολιτική της Ισπανίας και της Φινλανδίας πάνω σε θέματα ημερήσιας διάταξης, ταυτίστηκαν με ηγετικούς ρόλους, και δημιούργησαν συμμαχίες για να προτείνουν συναινετικές λύσεις με τη μορφή ψηφισμάτων.

Μεταξύ άλλων, τα φλέγοντα ζητήματα που συζητήθηκαν διεξοδικά στις επιτροπές της Γενικής Συνέλευσης (GA committees) ήταν: οι κίνδυνοι που διατρέχουν τα κράτη από τις επιθέσεις στον κυβερνοχώρο, η επάνοδος των Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν, η εφαρμογή της συμφωνίας κατά του πυρηνικού εξοπλισμού στο Ιράν, η κατάσταση στη Συρία και ο ρόλος της διεθνούς παρέμβασης, το ζήτημα της αυτονόμησης της Τρανσυλβανίας, η σύγκρουση μεταξύ Ισραηλινών και Παλαιστινίων, η παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στις Φιλιππίνες, οι διακρίσεις σε βάρος των κοινοτήτων ΛΟΑΤ στην Ομοσπονδία της Ρωσίας, η ανθρωπιστική κρίση στην Υεμένη, οι νομικές πτυχές των διαπραγματεύσεων και των συμφωνιών μεταξύ κρατών και τρομοκρατικών οργανώσεων, το δικαίωμα των κρατών στην μεταναστευτική πολιτική και η υιοθέτηση ενιαίων κανονισμών για τα ψηφιακά νομίσματα.

Επιπρόσθετα, το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών (UNEP) συζήτησε σχετικά με τη βιώσιμη διαχείριση των αποβλήτων στις αναπτυσσόμενες χώρες, την εξασφάλιση της προστασίας του περιβάλλοντος στην τουριστική βιομηχανία, την ισότητα των φύλων και την ενδυνάμωση των γυναικών στην αειφόρο ανάπτυξη. Τέλος, το forum των νεαρών συνέδρων (Young Delegates Forum) διαπραγματεύτηκε πάνω σε ζητήματα όπως η βελτίωση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις λιγότερο αναπτυγμένες χώρες, η συμμετοχή της νεολαίας στην πολιτική και η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.

Οι μαθητές της Γ΄ τάξης του Σχολείου μας, που εκπροσώπησαν την Ισπανία και τη Φινλανδία, ήταν οι: Βλάχου Αγάπη, Ζαγορίδης Παναγιώτης, Ιεροπούλου Κρίστα, Καπελάνος Αριστείδης, Κουγιανός Νικόλαος, Κουδρόγλου Χρήστος, Λυμπόπουλος Αναστάσιος, Παπαθανασίου Ευθαλία, Πασπαλτζής Γεώργιος και Τρικούκης Κωνσταντίνος.

Την αντιπροσωπία των μαθητών προετοίμασαν και συνόδευσαν οι καθηγήτριες Αγγλικών κ. Βασιλική Κωσταρά και κ. Αικατερίνη-Κυριακή Κυριακίδου.