19ο ΜΟΝΤΕΛΟ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Φεβ 3 2021

 19th TMUN 2021 (Web Edition)

Το σαββατοκύριακο 16 και 17 Ιανουαρίου 2021 διεξήχθησαν οι εργασίες του 19ου Μοντέλου Ηνωμένων Εθνών της Αμερικάνικης Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης [19th TMUN 2021 (Web Edition)]. Το συνέδριο φέτος πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά λόγω των ειδικών επιδημιολογικών συνθηκών. Στο συνέδριο συμμετείχαν 7 μαθητές και μαθήτριες της Α΄ τάξης και 1 μαθητής της Β΄τάξης του Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης, ο Σταύρος Παπαδόπουλος, ο οποίος διορίστηκε πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικής & Κοινωνικής Ανάπτυξης [ECOSOC-Commision on Economic & Social Development] μέσα από την διαδικασία της συνέντευξης. Οι συμμετοχές των μαθητών-συνέδρων ξεπέρασαν τις προσδοκίες των διοργανωτών, ενώ ενισχύθηκε και ο διεθνής χαρακτήρας του συνεδρίου με συμμετοχές από όλο τον κόσμο. Η συμμετοχή σχολείου ακόμη και από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής  απέδειξε περίτρανα πως, όταν υπάρχει όρεξη για βιωματική μάθηση και διάδραση, η διαφορά ώρας αποτελεί απλώς μία τεχνική λεπτομέρεια!

Κάθε μαθητικό συνέδριο ΜUN διεξάγεται αποκλειστικά στα αγγλικά και αποτελεί μια άσκηση προσομοίωσης των εργασιών του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών μέσα από τη βιωματική εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα και στον ενεργό ρόλο των πολιτών. Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε ρόλο διπλωμάτη ερευνούν, ενημερώνονται και ευαισθητοποιούνται σχετικά με διεθνή προβλήματα επικαιρότητας, ασκούν τη ρητορική ικανότητά τους μέσα από την τεκμηρίωση απόψεων και την άσκηση δημοκρατικού δημόσιου λόγου, και αναπτύσσουν δεξιότητες όπως ανεκτικότητα, διπλωματική συμπεριφορά και στάση, κριτική σκέψη,  αλληλοσεβασμό.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας ανέλαβαν ρόλους ως διπλωμάτες-απεσταλμένοι της Αργεντινής και της Εσθονίας. Αφού διερεύνησαν και εξέφρασαν την πολιτική των χωρών τους πάνω στα θέματα της ημερήσιας διάταξης, στη συνέχεια δημιούργησαν συμμαχίες και πρότειναν συναινετικές λύσεις για τα φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν την παγκόσμια κοινότητα με τη μορφή ψηφισμάτων. Συγκεκριμένα, το Συμβούλιο Ασφαλείας [Security Council] συζήτησε για την έκρυθμη κατάσταση στο κρατίδιο Τιγκράι της Αιθιοπίας και η Επιτροπή Αφοπλισμού και Παγκόσμιας Ασφάλειας [Committee on Disarmament and International Security] ασχολήθηκε με την ενίσχυση της ασφάλειας και της συνεργασίας στην περιοχή της Μεσογείου και το ζήτημα της στρατικοποίησης της Αρκτικής. Η Ειδική Επιτροπή Πολιτικής και Από-αποικιοποίησης [Special Political and Decolonisation Committee] ασχολήθηκε με το ζήτημα της συνοριακής διαμάχης Βενεζουέλας-Γουιάνας και πρότεινε λύσεις για την διασφάλιση της ακεραιότητας των εκλογών με στόχο την  επίτευξη της σταθερότητας και της πρόληψης συγκρούσεων. Επιπλέον, η Επιτροπή Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών και Πολιτιστικών Θεμάτων [Social Humanitarian and Cultural Committee] ασχολήθηκε με την αντιμετώπιση των ανθρωπιστικών επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στις αναπτυσσόμενες χώρες και με την ενίσχυση των προσπαθειών για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων της σεξουαλικής και αναπαραγωγικής υγείας.

Παράλληλα, το Οικονομικό και Κοινωνικό Συμβούλιο [ECOSOC-Economic and Social Council] μοίρασε τις εργασίες του σε δύο επιτροπές: την Επιτροπή Οικονομικής και Κοινωνικής Ανάπτυξης [Commission on Economic & Social Development] και την Επιτροπή Επιστήμης και Τεχνολογίας [Commission on Science and Technology]. Η πρώτη επιτροπή πρότεινε λύσεις για την μείωση του αντίκτυπου των παγκόσμιων δημογραφικών τάσεων και για την προώθηση του πυρηνικού αφοπλισμού και την ειρηνική χρήση της πυρηνικής τεχνολογίας. Αντίστοιχα, η δεύτερη επιτροπή εξέτασε τα δικαιώματα απορρήτου και την προστασία των δεδομένων κατά τη χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών και αντίστοιχων υποδομών καθώς και την μετάβαση σε βιώσιμες και προσβάσιμες μετακινήσεις και μεταφορές.

Οι μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Λυκείου που εκπροσώπησαν την Αργεντινή και την Εσθονία ήταν οι: Αναγνωστοπούλου Κατερίνα [Argentina, ECOSOC-Commission on Science and Technology], Αντωνίου Γιώργος [Estonia, Disarmament and International Secority Committee], Καζάκος Χρήστος [Estonia, Security Council],  Καράταγλη Έλενα [Ambassador of Estonia, Social Cultural & Humanitarian Committee],  Τουλγαρίδου Μαρία  [Ambassador of Argentina, Social Cultural & Humanitarian Committee], Τσολάκης Κωνσταντίνος [Argentina, Special Political and Decolonisation Committee], Χριστοδούλου Στέλλα [Argentina, ECOSOC-Commission on Economic & Social Development].

Τους μαθητές και τις μαθήτριες προετοίμασε η καθηγήτρια Αγγλικών Βασιλική Κωσταρά.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την τελετή έναρξης του συνεδρίου εδώ. Κατά την τελετή λήξης του συνεδρίου απεύθυνε λόγο, μεταξύ άλλων, ο Παπαδόπουλος Σταύρος ως πρόεδρος της επιτροπής του. Μπορείτε να παρακολουθήσετε την τελετή λήξης του συνεδρίου εδώ.

Congratulations, Honourable Delegates! Υou did a great job! Way to go Stavros for a most successful presidency!

Αξίζει να διαβάσουμε τα σχόλια των μαθητών και των μαθητριών μας, με τα οποία περιγράφουν την εμπειρία τους από το συνέδριο.

Once again, another MUN conference is over! I realized that MUN conferences can be as amusing and interesting online as in their live editions. I tried my best to contribute to the effort to make this conference even better and I had yet another amazing and unforgettable experience. I am so grateful for having had the opportunity to participate in it and gain unique experience and knowledge of this wonderful world of Model United Nations conferences. Most importantly, I was lucky to have met a group of amazing people, whom I built good relationships and exchanged ideas with. The TMUN 2021 online conference helped me to further broaden my horizons in one of the most entertaining ways possible. 

Anagnostopoulou Katerina, A1

This year, the TMUN 2021 online conference was quite different but not less fun! The Commission on Economic and Social Development, which I participated in, was amazing and discussed very interesting topics. Both the students and the chairs were very kind and cooperative and we had a lot of fun collaborating with one another.

There were also delegates from the United States of America, who helped us better understand the language and gave us the opportunity to practise our speaking skills by actually communicating with native speakers.

Christodoulou Stella, A4

My experience of the TMUN 2021 online conference was generally a fruitful one. It was my first participation in such a conference and I suppose it would have been easier for me to understand the procedures had they been explained to me in person. Nevertheless, I quickly became adjusted. I expected it to be much more stressful than it actually ended up being. I think what relieved me of some of the pressure and stage fright I originally felt was the fact that the conference was held online. Once I familiarized myself with the procedures, which the chairs explained in full detail, I participated more actively.

Tsolakis Konstantinos, A4