Συλλογικός Προγραμματισμός Εκπαιδευτικού Έργου
Νοέ 3 2023

 ΕΚΘΕΣΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ και  ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ
ΑΡΣΑΚΕΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2023-24

Ο ΣΔ συνεδρίασε στις  5 Οκτωβρίου 2023, σύμφωνα με τους ν.4692 [αρ.33-35] / ν.4823 [αρ.231,233], την ΥΑ 108906/10.09.21/φεκ4189 και ακολουθώντας τον Οδηγό εφαρμογής της Εσωτερικής Αξιολόγησης του ΙΕΠ [Σεπτ.23] με θέμα τον ετήσιο συλλογικό προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας. Έλαβε υπόψη του τις Εκθέσεις Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας του σχ.έτους 22-23 και στάθηκε κυρίως στα σημεία και τις προτάσεις βελτίωσης της λειτουργίας του Σχολείου. [η ανάρτηση στην πλατφόρμα του ΙΕΠ εδώ]

Καθορισμός Προτεραιοτήτων και Στοχοθεσία για τη σχολική χρονιά 2023-24

Τα μέλη του ΣΔ διατύπωσαν τις σκέψεις τους όσον αφορά τον καθορισμό εκπαιδευτικών στόχων και τον σχεδιασμό αντίστοιχων συλλογικών δράσεων για την πρόληψη, παρακολούθηση και αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου.

Τις δυο προηγούμενες χρονιές τέθηκε ως προτεραιότητα η ψυχοκοινωνική ένταξη των παιδιών και η ανασυγκρότηση της μαθητικής ταυτότητάς τους, αλλά και η ενίσχυση της ευαίσθητης διάστασης των παιδιών, η διατήρηση της παιδικότητας και της αθωότητάς τους. Στο πλαίσιο αυτό την προηγούμενη χρονιά δόθηκε βαρύτητα -και σωστά- στον παιδαγωγικό/εκπαιδευτικό στόχο της εξασφάλισης των προϋποθέσεων για την ομαλή κοινωνική και γνωστική ανάπτυξή τους. Ενθαρρύνοντας την έκφραση των παιδιών, επιδιώκοντας την επικοινωνία τους με το περιβάλλον και την ομάδα, διαπιστώθηκε μια ασαφής αίσθηση των ορίων, μια ρευστή αντίληψη του πλαισίου στο οποίο επιτρέπεται να κινηθούν και να συμπεριφερθούν τα παιδιά χωρίς να θίγουν τα μέλη της ομάδας, χωρίς να προσβάλλουν ή να εμποδίζουν τη συλλογική ανάπτυξη.

Έχοντας, λοιπόν, κατά νου τις παραπάνω παραδοχές και διαπιστώσεις, ο Σ.Δ. δεσμεύεται -στο βαθμό που εξαρτάται από το Σχολείο- να εξασφαλίσει την υγιή λειτουργία της σχολικής κοινότητας σε όλες της τις διαστάσεις και να ενδυναμώσει την μαθητική ιδιότητα σε επίπεδο μάθησης και γνωστικής εξέλιξης, αλλά και ισόρροπης δημιουργικής αλληλεπίδρασης με όλα τα μέλη της κοινότητας, προτάσσσοντας στους ήδη δεδομένους και σταθερούς στόχους μας της ομαλής κοινωνικοποίησης και της ανασυγκρότησης της  μαθητικής ταυτότητας, τις παρακάτω επιδιώξεις:

α] διασφάλιση του κλίματος της σχολικής κανονικότητας και σταθεροποίηση της μαθητικής ταυτότητας, με έμφαση στη βίωση και εμπέδωση των ορίων, στη συν-διαμόρφωση ενός σταθερού πλαισίου, στο οποίο θα είναι δυνατή η ισόρροπη και ελεύθερη ανάπτυξη όλων των μελών της σχολικής κοινότητας και η διαφύλαξη της δημιουργικής ανάπτυξης της εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής διαδικασίας

β] ενίσχυση των σχεδίων δράσης με κινήσεις αυξημένης εξωστρέφειας, επικοινωνίας με την τοπική κοινωνία, παρέμβασης σε χώρους εκτός σχολείου, αλλά και επισκέψεις, μετακινήσεις, ανταλλαγές και συναντήσεις

γ] προβολή της σημασίας της συνεργασίας, της συμπερίληψης, της ανεκτικότητας, στο πλαίσιο κάθε δράσης και εκδήλωσης, στη σχολική καθημερινότητα με προτεραιότητα στην σταθερή και αδιαπραγμάτευτη έννοια του σεβασμού: σεβασμός του/της συμμαθητή/τριας, των επιλογών, των δικαιωμάτων του καθενός και της καθεμιάς: δικαίωμα στο λόγο, στην άποψη, αλλά και στην ασφάλεια, την αξιοπρέπεια, δικαίωμα στο μάθημα και στη γνώση

δ] ενίσχυση της κριτικής «ανάγνωσης» του κόσμου που μας περιβάλλει, σε επίπεδο των σχέσεων του ανθρώπου με την κοινωνία στο σύνολό της και βεβαίως και με το φυσικό περιβάλλον, καλλιέργεια της δημοκρατικής συνείδησης, της κοινωνικής ευθύνης και δραστηριοποίηση σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος

ε] παιδαγωγική ενίσχυση μιας ανθρώπινης επαφής και έκφρασης, «απενοχοποίηση» της ευαισθησίας που θεωρείται αδυναμία και ευαλωτότητα, παράλληλα με την επίσης παιδαγωγική συστηματική απόρριψη των στάσεων που ενθαρρύνουν και επιτρέπουν τη σκληρότητα και τον «δυναμισμό» ως απαιτούμενα στοιχεία επιτυχίας σε έναν ανταγωνιστικό κόσμο.

Υλοποίηση Σχεδίων Δράσης

Ο Σύλλογος Διδασκόντων, με βάση τις παραπάνω προτεραιότητες και στο πλαίσιο των στόχων και επιδιώξεων που έχουν τεθεί, ενέκρινε τα οκτώ [8] Σχέδια Δράσης που προτάθηκαν από τους/τις συναδέλφους και τα ενέταξε στις τρεις θεσμοθετημένες λειτουργίες της σχολικής μονάδας και τους συγκεκριμένους επιμέρους άξονες ως εξής:

Ι. Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

  1. «Εθελοντισμός – Ανθρώπινα Δικαιώματα – Περιβαλλοντικές Δράσεις – Αγωγή Υγείας»[Άξονας 1 (Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση) και άξονας 3 (Σχέσεις μαθητών/τριών) -επηρεάζει και τη Διοικητική Λειτουργία άξονας 7 (Συνεργασία με φορείς/κοινότητα)]

Ομάδα συνεργασίας: Ιφιγένεια Αναγνώστου ΠΕ02 [συντονίστρια], Αλέξης Κοκκάλου ΠΕ04.04 – Γεωργία Στεφανίδου ΠΕ04.02

Στόχος του σχεδίου δράσης παραμένει και για την τρέχουσα σχολική χρονιά η ενίσχυση του αισθήματος εθελοντισμού των μαθητών, της κοινωνικής τους ευθύνης και της περιβαλλοντικής τους συνείδησης, καθώς και η ενημέρωσή τους για θέματα υγείας (π.χ. ουσίες που προκαλούν εθισμό, υγιεινή διατροφή). Οι μαθητές μέσα από τη συμμετοχή τους σε Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων, προγράμματα διεθνών οργανισμών (π.χ. το πρόγραμμα για την Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα της Διεθνούς Αμνηστίας), δράσεις εθελοντισμού (κοινωνικές και περιβαλλοντικές), περιβαλλοντικές παρεμβάσεις στον χώρο του Σχολείο, πρακτικές διαφοροποιημένης μάθησης και την παρακολούθηση ομιλιών από ειδικούς επιστήμονες,  θα ενημερωθούν για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την αναγκαιότητά τους, θα αναπτύξουν το αίσθημα της κοινωνικής αλληλεγγύης, θα ενδυναμώσουν την περιβαλλοντική τους ευαισθησία, θα γνωρίσουν καλύτερα το σώμα τους και θα μάθουν να ακολουθούν έναν υγιεινό τρόπο ζωής εναρμονισμένο με τη φύση, αποφεύγοντας καταχρήσεις και κινδύνους που μπορεί να απειλούν την υγεία και την ποιότητα ζωής τους. Παράλληλα, θα υπάρξει συνεργασία με διάφορους φορείς (φιλανθρωπικούς οργανισμούς, περιβαλλοντικές οργανώσεις, πανεπιστήμια, φορείς υγείας), ενώ θα πραγματοποιηθεί μια σειρά από βιωματικές δράσεις για την πιο αποτελεσματική ενεργοποίηση των μαθητών. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην κατανόηση της έννοιας του σεβασμού από τους μαθητές και τις μαθήτριες σε διάφορες εκφάνσεις του, όπως ο αυτοσεβασμός, ο αλληλοσεβασμός, ο σεβασμός προς τη φύση και το ανθρωπογενές περιβάλλον μέσα από σχετικές δράσεις και ομιλίες, όπως προέκυψε από τα σημεία προς βελτίωση της περσινής αξιολόγησης.

  1. «Πάρε τη λέξι μου. Δώσε μου το χέρι σου»  [Άξονας 1 (Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση) αλλά και άξονες 3 και 4, καθώς προσδοκία είναι να παρέμβει βελτιωτικά μέσα από συνεργατικές διαδικασίες στις σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών και μαθητών/τριών με τους διδάσκοντες]

Ομάδα συνεργασίας: Βίκτωρ Βαβαρούτσος ΠΕ02, Αντώνης Νεονάκης ΠΕ01, Τίνα Πλατσή ΠΕ02, Άννα Σγουρού ΠΕ02 [συντονίστρια]

Σύνδεση με τους στόχους: α] Συν-διαμόρφωση ενός σταθερού πλαισίου, στο οποίο θα είναι δυνατή η ισόρροπη και ελεύθερη ανάπτυξη όλων των μελών της σχολικής κοινότητας και η διαφύλαξη της δημιουργικής ανάπτυξης της εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής διαδικασίας β] Παιδαγωγική ενίσχυση μιας ανθρώπινης επαφής και έκφρασης γ] Προβολή της συνεργασίας, της συμπερίληψης, της ανεκτικότητας, στο πλαίσιο κάθε δράσης και εκδήλωσης, στη σχολική καθημερινότητα, με προτεραιότητα την σταθερή και αδιαπραγμάτευτη έννοια του σεβασμού δ] Συνεργασία Διδασκόντων/Ειδικοτήτων για την συνεργατική προώθηση ιδεών, αντιλήψεων, μεθόδων

Μέσα από ποικίλες μορφές λόγου και τέχνης, με τους/τις μαθητές/τριες πάντα συνδιαμορφωτές, πρόθεση είναι αφενός ο εμπλουτισμός των μαθημάτων και  η διεύρυνση των θεματικών που προσεγγίζονται μέσα από τη διδασκαλία, και αφετέρου η απελευθερωτική ενεργοποίηση των δυνατοτήτων των μαθητών/τριών, η ουσιαστική αλληλεπίδρασή τους στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας. Παράλληλα, η συνεργατική διαδικασία τόσο μαθητών/τριών όσο κυρίως διδασκόντων [συνδιδασκαλία, ετεροπαρατήρηση κλπ] θα βελτιώσει σημαντικά την εκπαιδευτική πράξη.

  1. «Δράσεις για την Επιλογή Σπουδών – Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Αυτοβελτίωση-Αυτογνωσία» [Άξονας 2(Σχολική διαρροή-Φοίτηση, και συγκεκριμένα στο σημείο: Μέριμνα για τη μετάβαση μεταξύ των εκπαιδευτικών βαθμίδων και προς την αγορά εργασίας), αλλά και άξονες 3 και 4 (Σχέσεις μαθητών/τριών, και σχέσεις μαθητών/τριών και καθηγητών/τριών) και άξονας 5 (Σχέσεις σχολείου-οικογένειας)- επηρεάζει και τη Διοικητική Λειτουργία άξονας 7 (Συνεργασία με φορείς/κοινότητα)]

Ομάδα συνεργασίας: Μαρία Αμαλία Βέργουλα ΠΕ80 (συντονίστρια), Αλέξης Μάντζιος ΠΕ03, Αντωνία Βουλγαράκη ΠΕ02

Στόχος του σχεδίου δράσης είναι η διαμόρφωση κλίματος αλληλοσεβασμού, εμπιστοσύνης και σεβασμού της διαφορετικότητας σε συνδυασμό με την διαδικασία λήψης εκπαιδευτικών και επαγγελματικών αποφάσεων. Επιδιώκει να συμβάλει στην αυτογνωσία των μαθητριών/των και να βοηθήσει στις ενημερωμένες, συνειδητές επιλογές τους. Επιδρά, επίσης, στη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ μαθητών/τριών, αλλά και μεταξύ μαθητών/τριών – καθηγητών/τριών, καθώς εμπεριέχει δράσεις που αφορούν τα όρια συμπεριφοράς, τον αυτοσεβασμό και αλληλοσεβασμό στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας σε συνεργασία και με την ψυχολόγο του σχολείου (σημείο προς βελτίωση σύμφωνα με την συνεδρίαση αυτοαξιολόγησης). Τέλος, σε πολλές από τις επιμέρους δραστηριότητες προβλέπεται συνεργασία με φορείς όπως τα Πανεπιστήμια της πόλης, αλλά και την ευρύτερη κοινότητα μέσω επαγγελματιών που θα μιλήσουν στις μαθήτριες/τες μας.

  1. «Μίλα, μη φοβάσαι! Δεν είσαι μόνος!: πρόληψη για τη βία και τον σχολικό εκφοβισμό» [Άξονας 3 (Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών)]

Ομάδα συνεργασίας: Βασίλειος Μυλωνάς ΠΕ04.02 (συντονιστής), Χαρίκλεια Τασιούλα ΠΕ03, Χαριτίδου Σοφία ΠΕ02

Η δημιουργία της συγκεκριμένης ομάδας δράσης στόχο έχει την πρόληψη αλλά και την έγκαιρη αντιμετώπιση ενδεχόμενων περιστατικών σχολικής βίας και εκφοβισμού, αλλά και περιστατικών διαδικτυακού εκφοβισμού (cyberbullying). Σχεδιάζεται, μέσω εγκεκριμένων προγραμμάτων και δράσεων αλλά και με ενημέρωση από ειδικούς επιστήμονες και ψυχολόγους, να αντιληφθούν βιωματικά οι συμμετέχοντες στην ομάδα τα συναισθήματα που βιώνουν τόσο οι θύτες όσο και τα θύματα. Επίσης στόχο έχει η συγκεκριμένη δράση τη διαμόρφωση τρόπων διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων που πιθανόν θα εμφανιστούν. Η δημιουργία κλίματος αλληλοσεβασμού, εμπιστοσύνης και ασφάλειας τόσο για τους μαθητές μας, όσο και για τους γονείς τους, αποτελεί έναν επιπλέον στόχο για την ομάδα δράσης μας. Υπηρετείται έτσι η ανεκτικότητα, η συνεργασία και η υποστήριξη μεταξύ των μαθητών και των μαθητριών στο πλαίσιο κάθε δράσης και εκδήλωσης, τόσο σε επίπεδο διανθρώπινων σχέσεων όσο σε επίπεδο σχέσης του ανθρώπου με το σύνολο της κοινωνίας.

  1. «Η κοινότητα, η μικρή και η μεγάλη»  [Αξονας 3 (Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών) και Άξονας 4 (Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών – εκπαιδευτικών) –αφορά και την Διοικητική Λειτουργία του Σχολείου, διαμορφώνοντας τον άξονα 6 (Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας) και τον άξονα  7 (Σχολείο και κοινότητα)]

Ομάδα Συνεργασίας: Νίκος Καβαρδίνας (ΠΕ04), Νίκος Μιχαλόπουλος (ΠΕ03), Στέλιος Μπούτσικας (ΠΕ04), Ειρήνη Παπαδοπούλου (ΠΕ02-συντονίστρια), Νικολέτα Σατσλή (ΠΕ03).

Στόχος του σχεδίου δράσης είναι η παρότρυνση των μαθητών/τριών να ασχοληθούν με συλλογικά ζητήματα όλης της σχολικής κοινότητας, αλλά και με ευρύτερα κοινωνικά θέματα, τα οποία απασχολούν την κοινή γνώμη. Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης εντάσσεται και η μελέτη της πρόθεσης των μαθητών/τριών να εφαρμόζουν τον σχολικό κανονισμό και να συμμετέχουν τόσο σε συλλογικές διαδικασίες του σχολείου, όσο και σε δράσεις της κοινωνίας των πολιτών. Μέσα από δράσεις που θα προωθήσουν την αποδοχή, την ενσυναίσθηση, τη συμπερίληψη και την αλληλεγγύη, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα παρατηρήσουν λίγο πιο προσεκτικά τον διπλανό και τη διπλανή τους, θα αντιληφθούν τον «άλλο» -με όλη του τη διαφορετικότητα- ως κομμάτι της καθημερινής ζωής τους, ως συνοδοιπόρο και ως βοηθό. Με τη ματιά στραμμένη όχι μόνο στον εαυτό, αλλά και στο σύνολο, ίσως αντιληφθούν ότι τους/τις αφορούν περισσότερα απ’ όσα νόμιζαν. Το σχέδιο δράσης, λαμβάνοντας υπόψη τα σημεία βελτίωσης της περυσινής αξιολόγησης,  αφενός θα δώσει έμφαση στον θεσμό των μαθητικών κοινοτήτων και στη σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία, αφετέρου θα βοηθήσει σε ζητήματα διαχείρισης της συμπεριφοράς των παιδιών.

ΙΙ. Διοικητική λειτουργία

  1. «Λειτουργικές και αισθητικές παρεμβάσεις στον σχολικό χώρο» [Αξονας 6 (Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας και συγκεκριμένα στο σημείο: Προστασία, αξιοποίηση και εκσυγχρονισμός σχολικών χώρων – υποδομών , αλλά και άξονας 9 ως προς την επιμόρφωση καθηγητών/τριών σε θέματα τεχνογνωσίας]

Ομάδα Συνεργασίας: Αικατερίνη Ιωακειμίδου ΠΕ02, Γιάννης Καλούτσας ΠΕ03, Μπία Σφυρίδου ΠΕ86 (συντονίστρια)

Στόχος του σχεδίου δράσης είναι η βελτίωση των σχολικών εγκαταστάσεων, η οποία αγγίζει κάθε πτυχή της καθημερινής ζωής των μαθητών/τριών, παρέχοντάς τους τα απαραίτητα εργαλεία και περιβάλλοντα για να αριστεύσουν ακαδημαϊκά, να αναπτυχθούν προσωπικά και να ευδοκιμήσουν κοινωνικά. Προβλέπεται αναβάθμιση των χώρων άθλησης και αναψυχής, εκμετάλλευση και ανάπτυξη του περιβάλλοντος χώρου, βελτίωση των εσωτερικών κοινόχρηστων χώρων του κτηρίου και των αιθουσών, καθώς και εκσυγχρονισμός του τεχνολογικού εξοπλισμού. Η αναβάθμιση των κτηριακών  και αθλητικών εγκαταστάσεων  συμβάλλει σε ένα πιο ευνοϊκό περιβάλλον μάθησης, το οποίο επηρεάζει άμεσα την ακαδημαϊκή επίδοση, τη σωματική δραστηριότητα και τον υγιεινό τρόπο ζωής. Παράλληλα, σε έναν συνολικά αναβαθμισμένο χώρο προσφέρονται ευκαιρίες για εξωσχολικές δραστηριότητες και κοινωνική αλληλεπίδραση, προάγοντας την ομαδική εργασία και την προσωπική ανάπτυξη. Οι αισθητικές βελτιώσεις και ένα καλά διατηρημένο περιβάλλον ενσταλάζουν το αίσθημα του ανήκειν στους μαθητές και τις μαθήτριες, οδηγώντας σε μια πιο θετική σχολική αντίληψη και υψηλότερο επίπεδο κινήτρων.

 

  1. «Προτάσεις καλλιτεχνικών δράσεων και εκδηλώσεων»[Άξονας 7 (Σχολείο και κοινότητα) -επηρεάζει και την Παιδαγωγική Λειτουργία (άξονας 1), καθώς και τους άξονες 3 και 4 (Σχέσεις μαθητών/τριών, και σχέσεις μαθητών/τριών και καθηγητών/τριών)]

Ομάδα εκπαιδευτικών: Γιώργος Αντωνόπουλος (ΠΕ02), Παναγιώτα Νανά (ΠΕ02), Γεωργία Νάνου (ΠΕ02 – συντονίστρια), Στέλιος Μπούτσικας (ΠΕ04.01), Γιάννης Τσιτσιλιάνος (ΠΕ11).

Ο στόχος είναι η δημιουργία ευνοϊκών συνθηκών για την επαφή των μαθητών/τριών με τα γράμματα, τις επιστήμες και τις τέχνες, αλλά και τον αθλητισμό. Επιδιώκουμε να φέρουμε τα παιδιά του σχολείου μας σε επαφή με καλλιτεχνικούς και επιστημονικούς φορείς της πόλης, ώστε να εμπλουτιστεί το σχολικό αντικείμενο και συγχρόνως να διευρυνθεί η κοινωνική τους εμπειρία. Στοχεύουμε επίσης σε μία επιπλέον επαφή των  μαθητών/τριών μεταξύ τους αλλά και με το σχολείο μέσω της ελεύθερης έκφρασης και των δικών τους ενδιαφερόντων. Κάποιες από τις δραστηριότητες θα στοχεύουν και στην επαφή των παιδιών με το φυσικό περιβάλλον σε κοντινές περιοχές της πόλης μας, ώστε οι μαθητές/τριές μας να εξοικειωθούν με αυτό αλλά και να εκτιμήσουν/συνηθίσουν τον συγκεκριμένο τρόπο αναψυχής.

ΙΙI. Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

  1. « “We, the young citizens…”,“Nous, les jeunes citoyens…”,“Wir, die jungen rger…”» [Άξονας 9 (Συμμετοχή σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα) -επηρεάζει και τη Παιδαγωγική Λειτουργία,  άξονες 1 (Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση) και 3 (Σχέσεις μαθητών/τριών), καθώς και την Διοικητική Λειτουργία, άξονας 7]

Ομάδα συνεργασίας: Χρυσάνθη Αλεξάνδρου ΠΕ07, Σοφία Καρασάββα ΠΕ05, Βασιλική Κωσταρά ΠΕ06, Άννα Οικονόμου ΠΕ06 (συντονίστρια)

Με στόχους

  1. την προώθηση του δημοκρατικού διαλόγου και της ενεργού πολιτειότητας των μαθητών μέσα σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον
  2. την ανάδειξη της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας διάστασης στην εκπαίδευση που παρέχεται στο Αρσάκειο Λύκειο Θεσσαλονίκης και
  3. την επαγγελματική ανάπτυξη των καθηγητ(ρι)ών ξένων γλωσσών [Αγγλικών, Γαλλικών και Γερμανικών]
  4. τη δυνατότητα διάχυσης στους συναδέλφους καλών πρακτικών και εμπειριών που θα προκύψουν από συνεργασίες ή/και επιμορφωτικές δράσεις,
  5. την ενεργοποίηση περισσότερων μαθητ(ρι)ών και καθηγητ(ρι)ών για την συμμετοχή στα προτεινόμενα συνέδρια, προγράμματα, έργα, κλπ.

σχεδιάζεται η συμμετοχή σε πολλαπλές διασχολικές συνεργασίες, όπως προγράμματα, συνέδρια, διαγωνισμούς, ανταλλαγές νέων, αδελφοποιήσεις, κλπ. τοπικού, εθνικού, ευρωπαϊκού και διεθνούς χαρακτήρα.

Η τρίτη λειτουργία της  επαγγελματικής ανάπτυξης των καθηγητών/τριών, της βελτίωσης της τεχνογνωσίας τους σε θέματα κυρίως ψηφιακών δεξιοτήτων [ψηφιακές τάξεις, e-arsakeio κ.α.] και της ενίσχυσης της γενικότερης ενσυναίσθησής τους, προκειμένου αποτελεσματικότερα να ανταποκρίνονται στον σύνθετο και απαιτητικό εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό τους ρόλο, διαχέεται στο σύνολο των Σχεδίων Δράσης και των προγραμμάτων που εκπονούνται στο Σχολείο. Επιπλέον,  ο Σύλλογος Διδασκόντων καλύπτεται καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς από τις επιμορφωτικές συναντήσεις που οργανώνονται από την Εποπτεία, τον Συντονισμό της Φ.Ε. και τη Διεύθυνση του Σχολείου, καθώς και από το έργο των Συντονιστών Τάξεων, Γνωστικών Πεδίων και των Παιδαγωγικών Μεντόρων.

Είναι, τέλος, προφανές πως τα οκτώ εγκεκριμένα Σχέδια Δράσης εμπλέκουν το σύνολο σχεδόν των ποικίλων εξωδιδακτικών δράσεων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων και συνδυάζονται δημιουργικά με τις πολλαπλές δραστηριότητες, τα σταθερά προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων που εκπονεί το Σχολείο, καθώς και με τα ενδιαφέροντα μαθητών/τριών και καθηγητών/τριών [εδώ]. Έτσι, στο ευρύ πλαίσιό τους εντάσσονται, σχεδιάζονται και υλοποιούνται παράπλευρες δραστηριότητες που αναλαμβάνουν και συνάδελφοι, ακόμα κι αν δεν ανήκουν στην στενή ομάδα συνεργασίας του κάθε Σχεδίου Δράσης: και με τον τρόπο αυτό η παρέμβασή τους αποτελεί έναν ακόμα πολύτιμο συνεκτικό ιστό για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας.