1. Έλεγχος εισόδου-εξόδου στο Σχολείο, κίνηση και στάθμευση
Κατά την είσοδο στο Σχολείο διενεργείται έλεγχος από τον φύλακα. Οι γονείς θα πρέπει να έχουν αναρτημένο σε εμφανές σημείο του αυτοκινήτου τους το ειδικό σήμα εισόδου, το οποίο προμηθεύονται από το Γραφείο Κίνησης. Διαφορετικά, θα πρέπει να δηλώνουν στον φύλακα τα στοιχεία και τον σκοπό της επίσκεψής τους. Η πύλη εισόδου λειτουργεί από τις 07:30 το πρωί έως τις 15:30 το μεσημέρι. Στον χώρο στάθμευσης του Σχολείου, ο πρώτος μεγάλος χώρος αμέσως μετά την είσοδο προορίζεται για τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς των μαθητών/τριών Γυμνασίου και Λυκείου, ενώ ο επόμενος για αυτούς του Δημοτικού και Νηπιαγωγείου.
Στον χώρο στάθμευσης του Σχολείου παρακαλούμε να κινείστε με ιδιαίτερη προσοχή για την ασφάλεια όλων. H κατανομή της ροής των οχημάτων σε δύο πύλες (Κεντρική Πύλη για τα σχολικά λεωφορεία και είσοδος parking για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα) σχεδιάστηκε με γνώμονα την ασφάλεια και τη διευκόλυνση όλων, γι’ αυτό και παρακαλούνται οι γονείς να μη σταθμεύουν με τα Ι.Χ. αυτοκίνητα έξω από την Κεντρική Πύλη, διότι προκαλούν σημαντικό πρόβλημα στην ομαλή κυκλοφορία των σχολικών λεωφορείων και αυξάνουν τις πιθανότητες ατυχήματος.
2. Ώρα έναρξης και λήξης του σχολικού προγράμματος
Το κουδούνι χτυπά το πρωί στις 08.05 -και καλεί στην πρωινή συγκέντρωση, που αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του σχολικού προγράμματος- και το μεσημέρι στις 14.50. Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών και των μαθητριών είναι απαραίτητη, καθώς η καθυστερημένη άφιξη κι ακόμα περισσότερο η καθυστερημένη είσοδός τους στον χώρο του σχολείου και τις σχολικές αίθουσες παρεμποδίζει την ομαλή έναρξη και διενέργεια του μαθήματος, ενώ ο μαθητής ή η μαθήτρια σημειώνεται στο απουσιολόγιο της τάξης και χρεώνεται με απουσία. Παρακαλούμε πολύ, επομένως, με σεβασμό στην ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία, να φροντίζετε καθημερινά για την έγκαιρη προσέλευση των παιδιών σας.
Σε περίπτωση µη έγκαιρης προσέλευσης, οι µαθητές και οι μαθήτριες προσέρχονται στη Γραµµατεία του Σχολείου, αναφέρουν την αιτία της καθυστέρησης, την οποία οφείλει να επιβεβαιώσει ο γονέας και λαµβάνουν ειδικό σηµείωµα εισόδου στην τάξη. Επίσης, στην έκτακτη περίπτωση που χρειαστεί να αποχωρήσουν νωρίτερα, θα πρέπει ο γονέας/κηδεμόνας να ενημερώσει την Γραμματεία και να παραλάβουν Δελτίο Εξόδου.
3. Ωρολόγιο Πρόγραμμα και διευρυμένο ωράριο Αρσακείων Σχολείων
Όπως σε όλα τα Σχολεία της Φ.Ε., έτσι και στο Αρσάκειο Λύκειο Θεσσαλονίκης λειτουργεί ήδη από το σχολικό έτος 2013-2014 Ωρολόγιο Πρόγραμμα, διευρυμένο σε σχέση με αυτό του Υπουργείου Παιδείας κατά πέντε ώρες την εβδομάδα για την Α΄ και Β΄ Λυκείου, και κατά οκτώ ώρες για την Γ΄Λυκείου, που στοχεύει στην πληρέστερη κατανόηση και εμπέδωση των βασικών μαθημάτων. Ειδικότερα:
Στην Α΄ τάξη οι πέντε επιπλέον διδακτικές ώρες διατίθενται ως εξής:
1 ώρα: Νεοελληνική Γλώσσα / Αγωγή Προφορικού Λόγου
1 ώρα: Άλγεβρα
1 ώρα: Φυσική
1 ώρα: Β΄Ξένη Γλώσσα
1 ώρα: Ζώνη Πολιτισμού και Επιστημών
Στη Β΄ τάξη οι πέντε επιπλέον ώρες διατίθενται ως εξής:
1 ώρα: Νεοελληνική Γλώσσα
1 ώρα: Άλγεβρα
3 ώρες στα Μαθήματα Προσανατολισμού˙ συγκεκριμένα:
για την Ομάδα Ανθρωπιστικών Σπουδών οι 2 ώρες προστίθενται στη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών και η 1 ώρα στη διδασκαλία των Λατινικών˙
για την Ομάδα Θετικών Σπουδών η 1 ώρα προστίθεται στη διδασκαλία των Μαθηματικών και οι 2 ώρες στη διδασκαλία της Φυσικής.
Στη Γ΄ τάξη οι οκτώ επιπλέον ώρες διατίθενται στο μάθημα των Νέων Ελληνικών (συνεξεταζόμενοι κλάδοι Έκθεσης και Λογοτεχνίας) και στα Μαθήματα Προσανατολισμού ως εξής:
Γενικής Παιδείας, όλα τα Τμήματα
2 ώρες: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
Ομάδα Ανθρωπιστικών Σπουδών
3 ώρες: Αρχαία Ελληνικά
2 ώρες: Ιστορία
1 ώρα: Λατινικά
Ομάδα Θετικών Σπουδών [Πολυτεχνικό]
2 ώρες: Μαθηματικά [3 ώρες στο β΄τετράμηνο]
2 ώρες: Φυσική
2 ώρες: Χημεία [1 ώρα στο β΄τετράμηνο]
Ομάδα Σπουδών Υγείας
2 ώρες: Φυσική
2 ώρες: Χημεία
2 ώρες: Βιολογία
Ομάδα Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής
3 ώρες: Μαθηματικά
1 ώρα: Αρχές Οικονομικής Θεωρίας [2 ώρες στο β΄τετράμηνο]
2 ώρες: Πληροφορική [1 ώρα στο β΄τετράμηνο]
Αναλυτικά, το Ωρολόγιο Πρόγραμμα στο Αρσάκειο Λύκειο για το έτος 2024-2025 έχει διαμορφωθεί ως εξής:
ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΡΣΑΚΕΙΩΝ-ΤΟΣΙΤΣΕΙΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ Φ.Ε. 2024-25 | ||||||||||
Α΄ ΤΑΞΗ | Β΄ ΤΑΞΗ | Γ’ ΤΑΞΗ | ||||||||
ΜΑΘΗΜΑΤΑ | ΥΠΑΙΘ 35 ώρες |
ΦΕ 40 ώρες |
ΥΠΑΙΘ 35 ώρες |
ΦΕ 40 ώρες |
ΥΠΑΙΘ 32 ώρες |
ΦΕ 40 ώρες |
||||
1 | Θρησκευτικά | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||
2 | Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία | 5 | 5 | 2 | 2 | |||||
3 | Νεοελληνική Γλώσσα | 2 | 3/2 | 2 | 3 | 6 | 8 | |||
Νεοελληνική Λογοτεχνία | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
4 | Άλγεβρα | 3 | 4 | 3 | 4 | |||||
Γεωμετρία | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
5 | Μαθηματικά για Γ΄τάξη ανθρωπιστικών σπουδών. | 2 | 2 | |||||||
6 | Φυσική | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||
Χημεία | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
Βιολογία | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
7 | Ιστορία [και για Γ΄τάξη στα τμήματα θετικών σπουδών, οικονομίας και πληροφορικής] | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
8 | Αγγλικά | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
9 | Γαλλικά/ Γερμανικά | 2 | 3 | 1 | 1 | |||||
10 | Πολιτική Παιδεία | 2 | 2 | |||||||
11 | Φυσική Αγωγή | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | |||
12 | Αγωγή Προφορικού Λόγου | 0/1 | ||||||||
13 | Εφαρμογές πληροφορικής | 2 | 2 | |||||||
14 | Εισαγωγή στις αρχές της επιστήμης Η/Υ | 2 | 2 | |||||||
15 | Φιλοσοφία | 2 | 2 | |||||||
16 | Ζώνη Πολιτισμού κι Επιστημών | 1 | ||||||||
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ | ||||||||||
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ | ||||||||||
1 | Αρχαία Ελληνικά | 3 | 5 | 6 | 9 | |||||
2 | Ιστορία | 6 | 8 | |||||||
3 | Λατινικά | 2 | 3 | 6 | 7 | |||||
ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΟ) | ||||||||||
1 | Μαθηματικά | 3 | 4 | 6 | 8/9 | |||||
2 | Φυσική | 2 | 4 | 6 | 8 | |||||
3 | Χημεία | 6 | 8/7 | |||||||
ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΙΑΤΡΙΚΟ) | ||||||||||
1 | Φυσική | 6 | 8 | |||||||
2 | Χημεία | 6 | 8 | |||||||
3 | Βιολογία | 6 | 8 | |||||||
ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | ||||||||||
1 | Μαθηματικά | 6 | 9 | |||||||
2 | Οικονομία | 6 | 7/8 | |||||||
3 | Πληροφορική | 6 | 8/7 | |||||||
Σύνολο ωρών κατά τάξη | 35 | 40 | 35 | 40 | 32 | 40 |
4. Χαρακτηρισμός Φοίτησης («Επαρκής» – «Ανεπαρκής») και όρια απουσιών – Επικοινωνία Σχολείου με Γονείς-Κηδεμόνες
H Υπουργική Απόφαση 102791/ΓΔ4/10-9-2024 (ΦΕΚ 5130/10-9-2024) ορίζει τα θέματα που αφορούν τη φοίτηση των μαθητών και μαθητριών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τα όρια των επιτρεπόμενων απουσιών, προκειμένου η φοίτησή τους να χαρακτηριστεί επαρκής, και τον τρόπο ενημέρωσης των γονέων και επικοινωνίας τους με το σχολείο.
Σύμφωνα με το άρθρο 26 της Υπουργικής Απόφασης, για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/τριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους. Το Σχολείο ενημερώνει καθημερινά με ηλεκτρονικό μήνυμα τους γονείς-κηδεμόνες για τις απουσίες των μαθητών/τριών και οι κηδεμόνες οφείλουν να γνωστοποιούν στο Σχολείο τον λόγο της απουσίας τους -είτε τηλεφωνικά είτε με ένα απαντητικό ηλεκτρονικό μήνυμα. Μετά τη συμπλήρωση είκοσι πέντε (25) απουσιών, και σε επόμενη μεταβολή του αριθμού των απουσιών, την πρώτη εβδομάδα κάθε μήνα το Σχολείο θα ενημερώνει τους γονείς-κηδεμόνες για τον συνολικό αριθμό των απουσιών του μαθητή ή της μαθήτριας.
Η επικοινωνία και η ενημέρωση θα γίνεται ηλεκτρονικά, στην ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail) που έχετε ενυπόγραφα δηλώσει στην Υπεύθυνη Δήλωση της εγγραφής του παιδιού. Σε περίπτωση που επιθυμείτε αλλαγή της ηλεκτρονικής διεύθυνσης που έχετε δηλώσει ή διαπιστώσετε κάποιο πρόβλημα στην παραλαβή των ηλεκτρονικών ενημερώσεων από το Σχολείο, σας παρακαλούμε να επικοινωνήσετε με τη Γραμματεία του Σχολείου.
Σύμφωνα με τις νέες ρυθμίσεις επανέρχεται η διάκριση των απουσιών σε «δικαιολογημένες» και «αδικαιολόγητες».
Συγκεκριμένα, στα Σχολεία με διευρυμένο πρόγραμμα (40 διδακτικών ωρών την εβδομάδα), όπως τα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία της Φ.Ε., «επαρκής» χαρακτηρίζεται η φοίτηση των μαθητών και μαθητριών του Λυκείου, εφόσον συντρέχουν και οι δύο προϋποθέσεις: i. το σύνολο των απουσιών τους (δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων) δεν υπερβαίνει τις εκατόν τριάντα (130) για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α΄ και της Β΄ Λυκείου (βλέπε εδώ), και τις εκατόν σαράντα τρεις (143) για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ Λυκείου (βλέπε εδώ) και ii. οι αδικαιολόγητες απουσίες δεν υπερβαίνουν τις πενήντα επτά (57) για την Α’ και την Β’ τάξη και τις εξήντα τρεις (63) για την Γ’ τάξη. (Η διαφοροποίηση ανάμεσα στις τάξεις οφείλεται στο διαφοροποιημένο ωράριο που προβλέπεται από το Υπουργείο Παιδείας για την Γ΄ τάξη). Ανάλογα, χαρακτηρίζεται «ανεπαρκής» η φοίτηση μαθητή/τριας που σημείωσε είτε συνολικά περισσότερες από εκατόν τριάντα (130) ή εκατόν σαράντα τρεις (143) απουσίες αντίστοιχα είτε περισσότερες από πενήντα επτά (57) ή εξήντα τρεις (63) αδικαιολόγητες αντίστοιχα. Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται «ανεπαρκής» είναι υποχρεωμένοι/ες να επαναλάβουν τη φοίτησή τους στην ίδια τάξη.
Τον τρόπο δικαιολόγησης των απουσιών και αναλυτικότερες ρυθμίσεις καθώς και τις περιπτώσεις μη προσμέτρησής τους ρυθμίζει η ίδια υπουργική απόφαση (εδώ).
Σε κάθε περίπτωση και για οποιοδήποτε ζήτημα σχετικά με τις απουσίες και τη δικαιολόγησή τους, αλλά και κάθε άλλο θέμα, μπορείτε να επικοινωνείτε με τους υπεύθυνους καθηγητές των τμημάτων, οι οποίοι για τη νέα σχολική χρονιά έχουν οριστεί ως εξής:
Υπευθυνότητα Τμημάτων | ||||
Α1 | Μιχαλόπουλος – Στεφανίδου | Β1 | Αντωνόπουλος – Κοκκάλου | |
Α2 | Νεονάκης – Κωσταρά | Β2 | Νανά – Βαβαρούτσος | |
Α3 | Νάνου – Καβαρδίνας | Β3 | Πλατσή – Οικονόμου | |
Γανθρ | Αναγνώστου – Τσιτσιλιάνος | Β4 | Σατσλή – Αλεξάνδρου | |
Γυγείας | Μπούτσικας – Καρασάββα | Γπολυτ | Παπαδοπούλου – Τριαντακωνσταντή | |
Γοικ | Βέργουλα – Βουλγαράκη |
5. Συμμόρφωση με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό για τα προσωπικά δεδομένα (GDPR)
Την 25 Μαΐου 2018 τέθηκε σε εφαρμογή και στη χώρα μας ο νέος Ευρωπαϊκός Κανονισμός 2016/679 “για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα”. Το νομοθέτημα επιβάλλει αυστηρές υποχρεώσεις σχετικά με τη συλλογή και κάθε άλλη πράξη επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων και ενισχύει σημαντικά τα δικαιώματα των φυσικών προσώπων, στους οποίους αναφέρονται τα δεδομένα αυτά. Εν προκειμένω πρόκειται για τα δεδομένα που αφορούν εσάς ως γονείς ή κηδεμόνες καθώς και τα δεδομένα των παιδιών σας.
Στο πλαίσιο αυτό και λαμβάνοντας κυρίως υπόψη τη θεμελιώδη σημασία που έχει διαχρονικά για το σχολείο μας ο σεβασμός και η προστασία της προσωπικής σφαίρας των παιδιών και των γονέων που μας τα εμπιστεύονται, παρακαλούμε να διαβάσετε στην ιστοσελίδα των Σχολείων το αναλυτικό σημείωμα, με το οποίο σας ενημερώνουμε για τα προσωπικά δεδομένα που επεξεργαζόμαστε, για τους σκοπούς και τον τρόπο χρήσης τους, καθώς και για τα αντίστοιχα δικαιώματα που σας παρέχει ο νόμος [https://www.arsakeio.gr/gr/announcements/707-greek/news/2014-02-06-10-01-04/36326-enimerosi-gia-tin-prostasia-ton-paidion-kai-ton-goneon-kidemonon-tous-enopsei-tis-epeksergasias-dedomenon-prosopikoy-xaraktira].
6. Ασφάλεια και υγεία των μαθητών (Ιατρείο, Συμβουλευτική και Ψυχολογική Υπηρεσία)
Στο Σχολείο λειτουργεί Ιατρείο, το οποίο εξυπηρετεί τις ανάγκες των μαθητών Γυμνασίου-Λυκείου. Για την καλύτερη λειτουργία του, επισυνάπτεται Δήλωση, την οποία, εφόσον συμφωνείτε και κρίνετε πως συντρέχει λόγος, παρακαλούμε να συμπληρώσετε και να παραδώσει το παιδί σας απευθείας στο ιατρείο έως τις 18 Σεπτεμβρίου 2023 . Επίσης, σε περίπτωση που το παιδί σας ακολουθεί κάποια φαρμακευτική αγωγή (χρόνια ή περιστασιακή), παρακαλούμε να το δηλώσετε με ευκρίνεια ή να ενημερώσετε τηλεφωνικά τη νοσηλεύτρια. Είναι αυτονόητο ότι τα στοιχεία αυτά παραμένουν ασφαλή στη διάθεση αποκλειστικά της νοσηλεύτριας του Σχολείου και διατηρούνται για όσο χρόνο απαιτείται. [τηλ.Ιατρείου 2310 304000, εσωτ.456]
Παράλληλα, στα Αρσάκεια Σχολεία λειτουργεί Συμβουλευτική-Ψυχολογική Υπηρεσία, υπό την εποπτεία του Γενικού Γραμματέα της Φ.Ε., Ομότιμου Καθηγητή Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, κ. Ιωάννη Παρασκευόπουλου, κύριο μέλημα της οποίας είναι η προαγωγή της ψυχικής υγείας των παιδιών με την εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης. Η Υπηρεσία λειτουργεί επικουρικά στο έργο των Σχολείων, συνεργάζεται με τη Διεύθυνση, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, πραγματοποιώντας παρεμβάσεις και συζητήσεις στα τμήματα σε συνεργασία με τους διδάσκοντες, αλλά και παρέχοντας συμβουλευτική και ψυχοκοινωνική στήριξη στους μαθητές και τις μαθήτριες των Σχολείων, ιδιαίτερα όταν το παιδί αντιμετωπίζει δυσκολίες στη μάθηση, τη συναισθηματική ανάπτυξη και τη συμπεριφορά. Σε μια τέτοια περίπτωση, μπορείτε να επικοινωνήσετε είτε με τη Διεύθυνση ή τη Γραμματεία του Σχολείου είτε απευθείας με την ψυχολόγο των Αρσακείων Σχολείων Θεσσαλονίκης, κ. Αλεξάνδρα Παπαλαζάρου [τηλ. 2310 304000, εσωτ.474 | mail: papalazarou.a@e-arsakeio.gr ], προκειμένου να κανονιστεί συνάντηση.
7. Λειτουργία Γραφείου Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Στο Σχολείο λειτουργεί Γραφείο Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, με στόχο να ενημερώνει και να συμβουλεύει τους μαθητές και τις μαθήτριες σε σχέση με την εκπαιδευτική και επαγγελματική πραγματικότητα, όπως αυτή διαμορφώνεται στον σύγχρονο κόσμο. Το γραφείο δέχεται μαθητές και γονείς ύστερα από συνεννόηση με τη Γραμματεία. Τη φετινή σχολική χρονιά οι καθηγήτριες κ.Μαρία-Αμαλία Βέργουλα, κ.Στέλλα Σαρμή [Οικονομολόγοι ΠΕ80], και κ.Ολυμπία Σφυρίδου, [Πληροφορικής ΠΕ86] θα ενημερώνουν και θα συμβουλεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες για τις ακαδημαϊκές επιλογές τους.
Επίσης, το ΓραΣΕΠ βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τις Υπηρεσίες Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού του ΥΠΑΙΘ, καθώς και με και το Γραφείο Διασύνδεσης και Σταδιοδρομίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, και συμμετέχει σε όλες τις δράσεις διασύνδεσης των μαθητών και μαθητριών με τον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της εργασίας. Με πρωτοβουλία του σχολείου, προσκαλούνται επιστήμονες κι επαγγελματίες διαφόρων κλάδων και διοργανώνεται η Ημέρα των Επαγγελμάτων, με σκοπό να πληροφορούνται οι μαθητές και οι μαθήτριες για τα επαγγέλματα και τις προοπτικές απασχόλησης σε αυτά.
8. Συνεργασία με τη Διεύθυνση και ενημερωτικές συναντήσεις με τους διδάσκοντες καθηγητές για την επίδοση και τη διαγωγή των μαθητών
Το Αρσάκειο Λύκειο είναι αυτονόητο ότι προσδοκά και επιδιώκει την εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών του. H συμβολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων στην επικοινωνία μας είναι αναμφίβολα σημαντική και η συμμετοχή όλων των γονέων στον Σύλλογο αντανακλά την εγκυρότητα και την ευρεία αποδοχή των απόψεών του. Σε κάθε περίπτωση, τόσο η Διεύθυνση όσο και ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι πάντα πρόθυμοι να συνεργαστούν με τους γονείς[1] και κηδεμόνες μέσα σε κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης και δημιουργικής σύμπνοιας. Η συνάντηση με τη Διεύθυνση του Σχολείου καλό είναι να προγραμματίζεται κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης μέσω της Γραμματείας του Σχολείου (2310 30400, εσωτ.450).
Όσον αφορά την ενημέρωση για τη φοίτηση και την πρόοδο των μαθητών/τριών, κάθε γονέας (και ο πατέρας και η μητέρα) έχει τη δυνατότητα επικοινωνίας -είτε δια ζώσης (κάθε Τρίτη) στο Σχολείο είτε τηλεφωνικά- με κάθε καθηγητή/τρια του παιδιού του. Οι ακριβείς ώρες της εβδομαδιαίας επικοινωνίας με τους διδάσκοντες καθηγητές θα ανακοινωθούν έως το τέλος Σεπτεμβρίου και το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα αποσταλεί και θα βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Σχολείου. Για τη διευκόλυνσή σας και την αποφυγή καθυστερήσεων ο προγραμματισμός της τηλεφωνικής ή διά ζώσης επικοινωνίας (διάρκειας 5 λεπτών) με τους εκπαιδευτικούς θα πραγματοποιείται μέσω του portal των Αρσακείων Σχολείων (θα προηγηθεί σχετική ανακοίνωση απευθείας από την μηχανοργάνωση με τις απαραίτητες οδηγίες).
Στο τελευταίο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί στο Αμφιθέατρο του Σχολείου η πρώτη ενημερωτική συνάντηση και γνωριμία των γονέων των μαθητών και μαθητριών της Α΄Λυκείου με διδάσκοντες καθηγητές και τη Διεύθυνση του Σχολείου. Ανάλογη ενημερωτική συνάντηση έχει προγραμματιστεί και για τους γονείς των μαθητών και μαθητριών της Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Ενημέρωση για τις παραπάνω συναντήσεις θα λάβετε πολύ σύντομα με ηλεκτρονικό μήνυμα.
______________________________________________________
[1] Επισημαίνεται πως, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και τις αρ. πρωτ. Φ.7/517/127893/Γ1/13-10-2010 και 88147/Γ/Δ4/30-05-2018 εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ, το δικαίωμα ενημέρωσης διατηρούν και οι δύο γονείς, εκτός εάν υπάρχει άλλη δικαστική απόφαση.
9. Σχολικές δραστηριότητες
Το Σχολείο ενθαρρύνει όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες να συμμετέχουν, ανάλογα με τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους, σε ποικίλες δράσεις εκπαιδευτικού, πολιτιστικού και κοινωνικού χαρακτήρα, μαθητικούς διαγωνισμούς και δημιουργικές εκδηλώσεις, πιστεύοντας πως έτσι διευρύνονται οι ορίζοντες των εφήβων, καλλιεργούνται οι ευαισθησίες κι οι δεξιότητές τους κι εμπεδώνονται οι αξίες που προωθεί η ανθρωπιστική και δημοκρατική παιδεία. Σε κάθε περίπτωση, όμως, λαμβάνεται μέριμνα ώστε η συμμετοχή των μαθητών και των μαθητριών μας να είναι λελογισμένη και να μην αποβαίνει σε βάρος της μελέτης και της προόδου τους. Για το λόγο αυτό ο Σύλλογος Διδασκόντων, σε συνεργασία με τους υπεύθυνους καθηγητές και φυσικά τους γονείς, παρακολουθεί και κάποτε περιορίζει την εμπλοκή των παιδιών σε μεγάλο αριθμό δράσεων.
Από τον Ετήσιο Προγραμματισμό του Σχολείου μας, ο οποίος σύντομα θα ανακοινωθεί και θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα, θα έχετε την ευκαιρία να ενημερωθείτε για το σύνολο των δράσεων και των εκδηλώσεων που οργανώνει το σχολείο μας.
10. Διδακτικές Επισκέψεις και σχολικές εκδηλώσεις
Το σχολικό έτος 2024-2025 το Αρσάκειο Λύκειο Θεσσαλονίκης θα σχεδιάσει την πραγματοποίηση περιπάτων και διδακτικών επισκέψεων, για τις οποίες πιθανόν απαιτείται η χρήση μεταφορικού μέσου. Για να μπορούν οι μαθητές και οι μαθήτριες να συμμετέχουν στις εκπαιδευτικές αυτές δραστηριότητες είναι απαραίτητη η ενυπόγραφη συγκατάθεση των γονέων και κηδεμόνων τους. Μετά το πέρας των διδακτικών επισκέψεων και περιπάτων και εφόσον οι επισκέψεις πραγματοποιούνται ή καταλήγουν σε κεντρικό σημείο της πόλης, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Λυκείου μπορούν να επιστρέφουν μόνοι/ες τους, με δική σας ευθύνη. Εάν επιτρέπετε στο παιδί σας να επιστρέφει μόνο του με δική σας ευθύνη μετά τις επισκέψεις αυτές, παρακαλούμε να συμπληρώσετε και να υπογράψετε τη σχετική Δήλωση. Πάντοτε θα προηγείται ενημέρωση από το Σχολείο με ηλεκτρονικό μήνυμα προς εσάς, που θα διευκρινίζει τον προορισμό, τον εκπαιδευτικό στόχο και το κόστος της κάθε μετακίνησης. Σε κάθε περίπτωση έχετε τη δυνατότητα να ανακαλείτε την έγκριση της ατομικής επιστροφής του παιδιού σας με ηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση lyk-t@arsakeio.gr
Επίσης, στο χώρο του Σχολείου οργανώνονται ποικίλες εκδηλώσεις παιδαγωγικού χαρακτήρα, καθώς και ενημερωτικές [διαδικτυακές ή με φυσική παρουσία] συναντήσεις με επιστήμονες ή εκπροσώπους φορέων. Για την παρακολούθηση και συμμετοχή του παιδιού σας σε τέτοιου είδους δράσεις και εκδηλώσεις απαιτείται επίσης η ενυπόγραφη συγκατάθεση των γονέων.
Η Δήλωση έγκρισης της συμμετοχής του παιδιού σας -η οποία άλωστε έχει επιπλέον κατατεθεί και ηλεκτρονικά στο portal- θα έχει ισχύ για όλες τις διδακτικές επισκέψεις και περιπάτους, καθώς και για όλες τις δράσεις που θα πραγματοποιηθούν στον χώρο του Σχολείου στο πλαίσιο του σχολικού προγράμματος. Με ηλεκτρονικό μήνυμα θα ενημερώνεστε έγκαιρα για το πρόγραμμα, τους στόχους και το ενδεχόμενο κόστος κάθε δράσης. Σε περίπτωση που δεν επιθυμείτε να συμμετάσχει το παιδί σας σε κάποια από τις παραπάνω δράσεις, παρόλο που έχετε υπογράψει την αρχική δήλωση έγκρισης, θα πρέπει να ενημερώσετε το Σχολείο με ηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση lyk-t@arsakeio.gr , ώστε να εξαιρεθεί το παιδί από τη συγκεκριμένη εκδήλωση.
11. Ηλεκτρονική Ενημέρωση από την ιστοσελίδα των Αρσακείων Σχολείων της Φ.Ε. και το ιστολόγιο του Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης
Σχετικά με δραστηριότητες και εκδηλώσεις του Σχολείου μας -αλλά και αναφορικά με πολλές άλλες δράσεις που πραγματοποιεί η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία στο πλαίσιο του πολυδιάστατου παιδευτικού και ακαδημαϊκού χαρακτήρα της- μπορείτε να επισκέπτεσθε την ιστοσελίδα των Αρσακείων Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας http://www.arsakeio.gr και την ενιαία ιστοσελίδα των Αρσακείων Σχολείων Θεσσαλονίκης https://thessaloniki.arsakeio.gr/, όπου αναρτώνται δράσεις κι εργασίες των μαθητών και των μαθητριών, αλλά και τρέχουσες ανακοινώσεις του Σχολείου. Το ιστολόγιο του Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης, οι σελίδες www.arsakeiolykeiothess.blogspot.gr, προβάλλουν στιγμιότυπα της λειτουργίας του Λυκείου και διευκολύνουν την ενημέρωσή σας.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, οι μαθητές και οι μαθήτριες παίρνουν μέρος σε διάφορες εκδηλώσεις και δραστηριότητες (π.χ. εθνικές εορτές, παρελάσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα, διδακτικές επισκέψεις, πολιτιστικές εκδηλώσεις, αθλητικές συναντήσεις κ.ά.). Οι εκδηλώσεις αυτές απαθανατίζονται με φωτογραφίες ή μικρά βίντεο, δείγματα των οποίων -προσεκτικά επιλεγμένα και στο πλαίσιο της συμμόρφωσης με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό για τα προσωπικά δεδομένα – αναρτώνται στις ιστοσελίδες και το ιστολόγιο του Σχολείου, καθώς και τα λοιπά κοινωνικά δίκτυα των Σχολείων μας. Επίσης, συχνή είναι η ανάρτηση εργασιών που εκπονούν οι μαθητές και οι μαθήτριες στο πλαίσιο των μαθημάτων και των σχολικών προγραμμάτων. Έτσι, όλοι οι γονείς έχουν τη δυνατότητα να πληροφορούνται για τα σχολικά δρώμενα και να αποκτούν πληρέστερη εικόνα της σχολικής ζωής.
Για τη διατήρηση, δημοσίευση ή ανάρτηση φωτογραφιών ή βίντεο του παιδιού σας από αυτές τις εκπαιδευτικές δράσεις είναι απαραίτητη η συναίνεση και των δύο γονέων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα μαθητών Αρσακείου, που βρίσκεται στην επίσημη ιστοσελίδα της Φ.Ε. Αν, για οποιονδήποτε λόγο, κάποιοι γονείς δεν επιθυμούν το παιδί τους να αναφέρεται ονομαστικά ή να εμφανίζεται στις φωτογραφίες ή στα βίντεο που αναρτώνται στις ιστοσελίδες και το ιστολόγιο των Σχολείων μας, παρακαλούμε να το δηλώσουν επιπλέον εγγράφως στη δήλωση συγκατάθεσης που επισυνάπτεται.
12. Απαγόρευση κινητών τηλεφώνων – επιβολή κυρώσεων
Υπενθυμίζεται ότι στο Σχολείο, σύμφωνα με τον νόμο και την ιδιαίτερα αυστηρή Υ.Α. Φ25/103373/Δ1/22.06.2018, που συνδέει τη χρήση των κινητών τηλεφώνων στον σχολικό χώρο και με τον κανονισμό της προστασίας των προσωπικών δεδομένων[1], δεν επιτρέπεται στους μαθητές και τις μαθήτριες η κατοχή και η χρήση κινητών τηλεφώνων ή συνδεδεμένων με αυτό συσκευών (όπως smartwatch), καθώς και οποιασδήποτε άλλης συσκευής ή παιχνιδιού που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας δεδομένων εικόνας και ήχου. Η πρόσφατη εξαγγελία του Υπουργείου Παιδείας αυστηροποιεί την απαγόρευση των κινητών στον χώρο του Σχολείου και προβλέπει τη λήψη συγκεκριμένων παιδαγωγικών μέτρων [αποβολή έως και αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος] για τους μαθητές και τις μαθήτριες που παραβαίνουν τους κανόνες[2]: «Στη χώρα μας, με την εξαίρεση για λόγους υγείας, θα απαγορευτεί η εμφανής κατοχή και χρήση του κινητού καθ΄ όλη τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας ενώ η μη συμμόρφωση των μαθητών και μαθητριών θα επιφέρει την επιβολή του μέτρου της μονοήμερης αποβολής.»
Εξάλλου, τα κινητά τηλέφωνα δεν είναι απαραίτητα στους/τις μαθητές/τριες όσο βρίσκονται εντός του σχολικού χώρου, καθώς μπορούν να επικοινωνούν με τους γονείς τους από το τηλέφωνο της Γραμματείας του Σχολείου.
Αν, παρόλα αυτά, κατ’ εξαίρεση, κάποιοι γονείς θεωρούν ότι το τηλέφωνο είναι απαραίτητο για το παιδί τους μετά την έξοδό του από τον σχολικό χώρο, παρακαλούνται να ενημερώσουν τη Διεύθυνση δηλώνοντάς το εγγράφως. Σε αυτή την περίπτωση, ο/η μαθητής/τρια είναι υποχρεωμένος/η να το θέτει εκτός λειτουργίας και να το φυλάσσει μέσα στην τσάντα του/της καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής του/της στον σχολικό χώρο. Σε κάθε άλλη περίπτωση η συσκευή θα παραδίδεται στη Διεύθυνση του Σχολείου και θα ειδοποιείται ο γονέας, για να το παραλάβει ο ίδιος, ενώ θα επιβάλλονται οι προβλεπόμενες παιδαγωγικές κυρώσεις σε μαθητές/τριες που τυχόν θα φέρουν ή θα χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο μέσα στον χώρο του Σχολείου.
Αυστηρότερη αντιμετώπιση[3] προβλέπεται για την περίπτωση που διαπιστωθεί κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή κατά τη διάρκεια της προσέλευσης ή αποχώρησης ότι ο/η μαθητής/τρια μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί με οποιοδήποτε τρόπο εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές/τριες του/της.
[1] 1. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου.
2.Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου. Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει το σχολείο στο οποίο φοιτούν, χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού.
3. Οι εκπαιδευτικοί εκτός από τις διαθέσιμες από το σχολείο ηλεκτρονικές συσκευές (H/Y, laptops, tablets, διαδραστικούς πίνακες κτλ), δύνανται να χρησιμοποιήσουν και το δικό τους προσωπικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και για τις ανάγκες αυτής, αλλά και στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα, τηρώντας τους κανόνες ασφάλειας και τις σχετικές διατάξεις περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων των μαθητών και των εκπαιδευτικών (νόμοι 2472/1997 (ΦΕΚ 50/τ.Α’/1997) και 3471/2006 (ΦΕΚ 133/τ. Α’/2006).
[2] Βλέπε την Υ.Α. 102791/ΓΔ4/10-9-2024 εδώ.
[3] Σε περίπτωση που διαπιστωθεί κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή κατά τη διάρκεια της προσέλευσης ή αποχώρησης ότι ο/η μαθητής/τρια μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί με οποιοδήποτε τρόπο εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές/τριες του/της, τότε ο Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας ζητά άμεσα από τον/τη μαθητή/τρια να απενεργοποιήσει τη συσκευή και να την παραδώσει, καλώντας τους γονείς/κηδεμόνες των εμπλεκομένων να προσέλθουν στο σχολείο, προκειμένου να λάβουν γνώση του περιστατικού. (…) Αν ο/η Διευθυντής/ντρια επιληφθεί ο/η ίδιος/α, υποχρεωτικά εφαρμόζει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, ενώ, αν παραπέμψει στο Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ο τελευταίος υποχρεωτικά εφαρμόζει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες. Σε περίπτωση που η μαγνητοφώνηση, φωτογράφιση ή βιντεοσκόπηση αφορά σε ιδιαιτέρως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, τότε ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών υποχρεούται να εφαρμόσει το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος για τον/τη μαθητή/τρια που προέβη στις ανωτέρω ενέργειες. (ΥΑ 44879/ΓΔ4/29.04.24 | ΦΕΚ2531/τ.Β’/2024)
13. Κανονισμός Λειτουργίας των Αρσακείων – Τοσιτσείων Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας
Ο κανονισμός που διέπει τη λειτουργία των Αρσακείων Λυκείων της Φ.Ε. αναρτάται μετά την ετήσια έγκρισή του από τους αρμόδιους φορείς στην ιστοσελίδα των Σχολείων: https://www.arsakeio.gr/images/stories /FE/kanonismoi/kanonismoi2021-22/kanonismos-21-22-lyk.pdf. Μόλις αναρτηθεί στην επικαιροποιημένη και εγκεκριμένη έκδοσή του ο κανονισμός της σχολικής χρονιάς 24-25, ο οποίος ενσωματώνει και τη νεότερη νομοθεσία του Υ.ΠΑΙ.ΘΑ., θα ενημερωθείτε με ηλεκτρονικό μήνυμα, ώστε να ανατρέξετε στο ανανεωμένο κείμενό του. Η αποδοχή του αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη φοίτηση στα Σχολεία της Φ.Ε.
Επισημαίνεται πως, σύμφωνα με τον νόμο και τον σχολικό κανονισμό, απαγορεύεται το κάπνισμα σε όλους τους χώρους του Σχολείου. Επίσης, η απομάκρυνση των μαθητών/τριών από τους ορισμένους χώρους αύλισης και η χωρίς επιτήρηση είσοδός τους στη δασική έκταση θέτουν τα ίδια τα παιδιά σε κίνδυνο και για λόγους κυρίως της δικής τους ασφάλειας δεν επιτρέπονται. Με απόφαση του Σ.Δ. θα επιβάλλεται μονοήμερη αποβολή στους μαθητές και τις μαθήτριες που δεν ακολουθούν τις συστάσεις.
Η μη τήρηση όσων ορίζει ο κανονισμός του Σχολείου οδηγεί στη λήψη των ανάλογων παιδαγωγικών μέτρων και κυρώσεων.
14. Ενημέρωση για τις αλλαγές στη νομοθεσία σχετικά με τις ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα
Σύμφωνα με την ΥΑ 44879/ΓΔ4/29.04.24 και την Υ.Α. 102791/ΓΔ4/10-9-2024, ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία εντός της σχολικής μονάδας κατάλληλων προϋποθέσεων για την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών, ώστε να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων. Για τον σκοπό αυτό, πρέπει να χρησιμοποιεί όλους τους διαθέσιμους τρόπους, ιδίως συμβουλευτικές συναντήσεις με τις υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές, διαδικασία διαμεσολάβησης, για τη βελτίωση της συμπεριφοράς του/της μαθητή/τριας, την ενίσχυση της ατομικής υπευθυνότητάς του/της, καθώς και για την αντιμετώπιση κάθε αποκλίνουσας συμπεριφοράς που επιδεικνύει ο/η μαθητής/τρια εντός και εκτός σχολικής μονάδας. Τα παιδαγωγικά μέτρα που δύνανται να εφαρμοστούν με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών/τριών που παρουσιάζουν αποκλίνουσα συμπεριφορά εντός και εκτός σχολικής μονάδας, κατά τον λόγο αρμοδιότητας του καθενός εκπαιδευτικού οργάνου, είναι τα ακόλουθα: α) προφορική παρατήρηση, β) επίπληξη, γ) ωριαία απομάκρυνση, δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, ε) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες, στ) αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις, εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές εκδρομές/επισκέψεις/μετακινήσεις που διοργανώνει το σχολείο, σωρευτικώς ή διαζευκτικώς, εντός του τρέχοντος σχολικού έτους, ζ) αλλαγή τμήματος και η) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Τα παραπάνω μπορούν να ισχύουν παράλληλα με τις δράσεις παιδαγωγικής μορφής, τις οποίες προτείνει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ ουσών, σε συνεργασία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Σε κάθε περίπτωση, τα προβλεπόμενα παιδαγωγικά μέτρα δεν εφαρμόζονται κατά την αναφερόμενη ως άνω σειρά, ενώ η λήψη τους θα πρέπει να κρίνεται, κάθε φορά (ad hoc), κατάλληλη και αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου παιδαγωγικού σκοπού.
Εάν μαθητής/τρια παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατόν να του/της επιβληθεί ωριαία απομάκρυνση από την αίθουσα διδασκαλίας, οπότε απασχολείται με την ευθύνη της/του Διευθύντριας/ντή του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία. Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών δύναται να εφαρμόσει κατά τη κρίση του τα παιδαγωγικά μέτρα της πολυήμερης αποβολής ή και της αλλαγής τμήματος.
Να σημειωθεί ότι πλέον ο μαθητής ή η μαθήτρια που αποβάλλεται δεν προσέρχεται στο σχολείο, ενώ οι ώρες της απουσίας λόγω της αποβολής, καθώς και των ωριαίων απομακρύνσεων από την αίθουσα, προσμετρώνται για τον χαρακτηρισμό της φοίτησής του/της.
Τυχόν φθορές στις σχολικές αίθουσες ή τον εξοπλισμό του Σχολείου, σύμφωνα με την ίδια ΥΑ, επιφέρουν τον παιδαγωγικό έλεγχο του/της υπεύθυνου/ης μαθητή/τριας και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της.
15. Χρήση και αξιοποίηση της ηλεκτρονικής εκπαιδευτικής πλατφόρμας e–arsakeio
Η χρήση της ψηφιακής πλατφόρμας e-arsakeio [http://www.e-arsakeio.gr] κατά τη διδασκαλία και την προετοιμασία του μαθήματος, απαιτεί από τους μαθητές να εκτυπώνουν υλικό για μελέτη ή εξάσκηση σύμφωνα με τις οδηγίες των διδασκόντων καθηγητών. Παρακαλούνται οι γονείς να μεριμνούν σχετικά. Στο περιβάλλον της πλατφόρμας παρέχεται επιπλέον η δυνατότητα της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, καθώς και η δημιουργία ασφαλών ψηφιακών τάξεων.
Όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν αποκτήσει σε ασφαλές περιβάλλον την προσωπική τους ηλεκτρονική διεύθυνση [e-mail], την οποία θα χρειαστεί να ενεργοποιήσουν [αν δεν το έχουν ήδη κάνει] με την υποστήριξη και των καθηγητών της πληροφορικής, προκειμένου να διευκολυνθεί η άμεση επικοινωνία με τους διδάσκοντες σε περιπτώσεις απουσίας και η σύνδεσή τους στις ψηφιακές τάξεις [τόσο της πλατφόρμας e-arsakeio, όσο και της webex meeting].
16. Ηλεκτρονική επικοινωνία του Σχολείου με τους γονείς
Επιδίωξη του Σχολείου είναι να ελαχιστοποιηθεί ο αριθμός των έντυπων ανακοινώσεων. Οι γονείς θα λαμβάνετε στο εξής όλες τις ανακοινώσεις ηλεκτρονικά στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) που έχει δηλωθεί κατά την εγγραφή των μαθητών/τριών. Θα ήταν επομένως καλό το ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο να ελέγχεται καθημερινά. Αν, κατ’ εξαίρεση, κάποιοι γονείς δεν διαθέτουν ηλεκτρονική διεύθυνση και δεν μπορούν να αποκτήσουν σύντομα, παρακαλούνται επίσης να το δηλώσουν στο Σχολείο.
17. Υπογραφή της Υπεύθυνης Δήλωσης εγγραφής και επιβεβαίωση των Δηλώσεων Προσανατολισμού
Σε περίπτωση που δεν είχε αποσταλεί η ΥΔ εγγραφής την περίοδο των εγγραφών, παρακαλούμε να συμπληρωθεί και να σταλεί το συντομότερο δυνατό στην Γραμματεία. Επίσης οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄και Γ΄τάξης παραλαμβάνουν σήμερα το έντυπο επιβεβαίωσης της δήλωσης ομάδας προσανατολισμού σπουδών, το οποίο πρέπει να επιστρέψουν έως την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2024 στην Γραμματεία υπογεγραμμένο από τον κηδεμόνα, προκειμένου να ενταχθούν οριστικά στα τμήματα προσανατολισμού.
18. Προσκόμιση ταυτότητας και ατομικού δελτίου υγείας
[Ειδικά για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α΄Λυκείου]
Για την ολοκλήρωση της εγγραφής των μαθητών και μαθητριών της Α΄Λυκείου, την ορθή και πλήρη καταχώριση των στοιχείων τους στο ηλεκτρονικό αρχείο, παρακαλούμε έως τις 23 Σεπτεμβρίου 2024 να έχετε προσκομίσει και παραδώσει -αν δεν έχει ήδη κατατεθεί με την εγγραφή τους παιδιού- στους υπεύθυνους καθηγητές του τμήματος φωτοαντίγραφο του Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας. Σε περίπτωση αλλαγής του ΔΑΤ κατά τη διάρκεια της φοίτησης του παιδιού στο Λύκειο, παρακαλείσθε να ενημερώσετε αμέσως τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό και να προσκομίσετε νέο φωτοαντίγραφο.
Απαραίτητη επίσης είναι η προσκόμιση του συμπληρωμένου από τον γιατρό Ατομικού Δελτίου Υγείας. Το ΑΔΥ έχει τριετή ισχύ, είναι εμπιστευτικό και απαραίτητο για τη συμμετοχή του παιδιού στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και τις σχετικές δραστηριότητες. Παρακαλούμε να φροντίσετε για τη συμπλήρωσή του από τον γιατρό και να το καταθέσετε στο σχολείο, στους καθηγητές Φυσικής Αγωγής κ.Β.Μαθά και κ.Ι.Τσιτσιλιάνο, έως τις 23 Σεπτεμβρίου 2024.
19. Απογευματινοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων και Όμιλοι Ενισχυτικής Διδασκαλίας
Στα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης λειτουργούν, όπως κάθε χρονιά, Όμιλοι Απογευματινών Δραστηριοτήτων, που στοχεύουν στην καλλιέργεια των ιδιαίτερων κλίσεων κάθε μαθητή και μαθήτριας και στην παροχή επιπλέον ερεθισμάτων που μεγιστοποιούν τις δυνατότητές τους, καθώς και Όμιλοι Ενισχυτικής Διδασκαλίας, για τους οποίους μπορείτε να ενημερωθείτε στην ιστοσελίδα των Σχολείων: https://omiloife.arsakeio.gr/scholeia/thessaloniki/. Για κάθε επιπλέον πληροφορία μπορείτε να απευθύνεστε στο Γραφείο Συντονισμού των Αρσακείων Σχολείων Θεσσαλονίκης και την Συντονίστρια Δρα Αικ.Ιωακειμίδου (τηλ. 2310304000, εσωτερικό 471).